Sunday, February 10, 2013

hüzünlü keyifler


Buranın uzun zamanki hedeflerinden: Glee.

Neden, çok mu iyi? Hayır.
Neden, çünkü söylenecek bir şeyler var. Başta kötü değildi ama bu söylenecekler. Artık ne yazık ki öyle.

Kötünün iyisi diyecektim hakkında. Belki Ally McBeal ile, belki daha öncesinde benim bilmediğim bir şeyler ya da belki American Idol ile başlayan gidişatın devamı olduğunu düşünüyorum. Nasıl anlatılır zor, elbet benden iyi anlatan birileri çıkacaktır. Ama bir şeyler High School Musical'a sebep oldu ve o da Glee'ye.

Biraz Weeds gibiydi aslında, alttan alttan eleştirel. Asıl konusu bu olmayan, ama çaktırmadan eğitimsel takılan. Okul dizisi olduğu için, beklenilmeyen bir şey değil.

"Bizim çevremiz" sevmedi, başkaları sevdi. Ben sevdim. Müzikalleri hep severim zaten, her ne kadar bilmesem de. Müzikleri katlediyor dediler; bilemedim.

Bence enteresan tarafı aşırı karikatürize başlamasıydı. Her karakter komedi dizisi sınırlarını zorlarcasına karikatürize edilmişti. Ama sonra biz karakterlere alıştık, onlar "karakter" geliştirdiler, dizi büyüdü ve bütün o "eğitimsel isyankar havasını", "karikatürize komedisini" kaybetti.

Sevmediğimiz o "popüler" kültürün bir öğesi oldu, "kötünün iyisi" oldu. İdare ediyordu. Bu çok netti. Popüler olan şeylerde oluyor bu, alışığız. Weeds kadar koymadı. Sonuçta müzik vardı. Önemli olan çoğu kez buydu. Ama sonra "Ne yapıyorum Allah aşkına ben?"ler başladı.

Şimdi burada durun ve önce şu (http://butmyopinionisright.tumblr.com/post/31079561065/the-problem-with-the-big-bang-theory) yazıyı okuyun.

İşte Glee tam burada kaybetti. Kapağına eşşek kadar "L" koyan bir dizi, böyle tavırlara girmemeliydi.

Jonathan Coulton mevzusu zaten bitirici darbeydi, ama o şarkının çalındığı sahne tam anlamıyla her şeyi öldürdü. O an diziyi kapadım ve bir daha seyretmeyeceğim. Bütün iyi taraflarına rağmen arşivimden de kaldıracağım.


Bayrak taşıyanı olduğunu iddia ettiğin bir kitleyi net bir şekilde aşağılayarak onlarla dalga geçiyorsan, o farklı anlamlar yüklemeye çalıştığın el hareketinin destekçisi olursun. "Biz loser'ız ama güçlüyüz!" edebiyatı yapıp, "loser"ları aşağılayacaksan; ben bunu seyretmeyeceğim.

"Oha Mert! Başladığı günden beri böyleydi." diyenleriniz olabilir.

Bense bunları dedim.

No comments: